OTVARANJE GODIŠNjE IZLOŽBE STUDENATA FLU-a 11.06.2016 u 11h.

Ul. Mila Milunovića

Tamara Senicic Tamara Seničić

 

Kalendar dogadjaja na  izbornom predmetu T.I. do kraja zimskog semestra 2015-16

Petak 11.12.2015. u 14 i 30h / Javna prezentacija studentskih radova i projekata sa diskusijom.

Petak 04.12.2015. u 14 i 30h /

Sanja Copic SASanja Ćopić

 

 

Petak 13.11.2015 Dr Aneta Stojnić /LINK

photo-aPredavanje sa prezentacijom

Dr Aneta Stojnić je teoretičarka, umetnica i kuratorka koja trenutno radi na postdoktorskim istrazivanjima na Akademiji lepih umetnosti u Beču na programu za konceptualnu umetnost i predaje na Fakultetu za medije i komunikaciju FMK u Beogradu u okviru programa transdisciplinarne humanistike.

SAJBERFORMANS I SUBVERZIJE TELA 
Još ranih osamdesetih Dona Harvej (Donna Haraway) je izjavila da je naša ontologija ontologija kiborga i da nam ona daje našu politiku.  U postindustrijsko, postmoderno, biopolitičko, informatičko doba, nove elektronske, digitalne, sajber-tehnologije promenile su ljudsko iskustvo prostora, vremena kao i poimanja sopstenog tela. Razmatrajući diskontinuitete i kontinuitete između čoveka i mašine uovom predavanju fokusiraću se na prakse tehno-preformansa, sajberformansa i digitalnog performansa koje tretiraju subverzije i transgresije tela na sledećim nivoima:
a) odnos između živog tela i tela avatara kao izvođača,
b) samostalno izvođenje kompjutera – ukidanje tela izvođača,
c) izvođenje kiborga.

OTVARANJE GODIŠNjE IZLOŽBE STUDENATA FLU-a 13.06.2015 u 17h.

Bulevar Vojvode Putnika 68.

Izložba je otvorena od 13.06.2015 do 26.06.2015

unnamed Slavica Obradović

Postavljanje godišnje školske izložbe

od 01.06.2015. do 12.06.2015.

20150611_194823 Milena Pešut

Kalendar dogadjaja na  izbornom predmetu T.I. do kraja zimskog semestra 2014-15

Petak 05.12.2014 Bob Milošević / LINK

09 Predavanje sa prezentacijom

Bob Milošević poznat i kao “Izvanredni Bob”  je beogradski medijski umetnik, prisutan već više od decenije na internacionalnoj sceni. Roster Bobovih saradnika čini veliki broj muzičara, umetnika, hakera i reditelja, sa kojima je nastupao na mnogobrojnim festivalima širom Evrope i Amerike. Dobitnik je desetak nagrada, a njegovi radovi redovno se prikazuju na medijskim festivalima.
Bob je fokusiran na generičku audio-vizuelnu manipulaciju u realnom vremenu, koliko i za degeneričku analizu elektronske slike. Primenivši iskustva strukturalnog filma na video, istražuje estetiku greške i random strukture u analognom i digitalnom formatu. Glitch i Data Moshing, pored ostalih malfunkcija sistema bili su preokupacija Bobovih eksperimenata mnogo pre no što su postali hipsterska gistrifikacija.
Pored projekcije radova i razgovora Bob će predstaviti i svoj workflow u kojem je umreženo nekoliko softvera u jedan engine,  a koji kontrolišu svetlo, generički video, video mapiranje, zvuk i dr., putem MIDI, OSC i Syphon protokola za razmenu video signala izmedju različitih softvera i open hardvera.
.
.
.
.
.

Petak 14,11.2014 Marta Popivoda TKH/LINK 

1360063512kult-slet_620x0Projekcija filma JUGOSLAVIJA. KAKO JE IDEOLOGIJA POKRETALA NAŠE KOLEKTIVNO TELO / razgovor sa autorkom.

Film je deo dvogodišnjeg istraživačkog projekta Performance and the Public (Izvedba i javnost) Ane Vujanović, Bojane Cvejić i Marte Popivode, članica umetničko-teorijskog kolektiva TkH (Teorija koja hoda), sprovedenog u kulturnom centru Les Laboratoires d’Aubervilliers u Parizu.

 

Film se bavi izvođenjem ideologije u javnom prostoru, putem masovnih performansa. Autorka je analizirala filmske i video zapise iz posleratnog razdoblja Jugoslavije (1945‒2000), fokusirajući se na masovne državne izvedbe (omladinske radne akcije, prvomajske parade, proslave Dana mladosti itd.), kao i na javne proteste (’68, studentske i građanske demonstracije 90-ih godina, 5. oktobra 2000. itd.). Prolazeći kroz medijske slike, film rekonstruiše postepeno iscrpljivanje komunističke ideologije i završava se pred vratima savremene demokratije i neoliberalnog kapitalizma u Srbiji, tražeći da promislimo zašto su građani tako lako napustili zamisli socijalističkog kolektivizma, bratstva i jedinstva, radničkih prava i besplatnog obrazovanja zarad najpre nacionalizma i rata, a zatim obećanja slobode i demokratije, za koje se ispostavilo da znače individualizam i „divlji“ kapitalizam. U dramaturškom smislu, film koristi teorijske koncepte društvene koreografije i društvene drame, prevodeći ih na jezik filma.

Marta Popivoda rođena je 1982. godine u Beogradu. Završila je filmsku režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu i poslijediplomske studije eksperimentalnog filma u Berlinu. Jedna je od članica grupe TkH (Teorija koja hoda). Njen posljednji film Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno tijelo premijerno je prikazan na 63. Berlinaleu.

Pregled predavanja na izbornom predmetu T.I. po nedeljama za zimski semestar školske 2014-2015. 

Bruni BabaritGilles Bruni and Marc Babarit, “The Greenhouse and the Shed”

1. Upoznavanje sa poljem i metodologijom rada na predmetu. Širi koncepcijski i istorijski uvod u  oblast novih medija od početka dvadesetog veka do danas.
2.  Studentske prezentacije savremene umetnosti.
3.  Relaciona umetnost.
4.  Umetnost podataka, umetnost kao arhiv.
5.  Konsultacje, predlozi studentskih radova.
6.  Telo kao politika i mediji,performans.
7.  Bioumetnost [Parahumans].
8.  Ekologija i umetnost.
9.  Umetnost kompjuterskih mreža (Net art, taktički mediji, haktivizam,jamming).
10.Konsultacije, zajednički pregled studentskih projekata.
11.Hibridne umetničke forme.
12.Umetnost i politika, politika kao meta narativ savremene umetnosti.
13.Umetnost kao opozicija, artivizam.
14.Javna diskusija o studentskim radovima.
15. Izbor radova i priprema semestralne izložbe.

Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2014.

Četvrtak 17.04.2014 u 14 i 30h. ŠKART/LINK

ISKUSTVO DRUGOG ISKUSTVA

(odgođeni pokušaji i dogođeni okršaji)

skart v11

skart Klackalište – mobiljke 2010

Škart je kolektiv nastao oko 1990 godine na arhitektonskom fakultetu u Beogradu.
Kolektiv voli da eksperimentiše u radu, a najviše u poeziji i dizajnu.
Bavi se i «arhitekturom ljudskih odnosa».
Kroz stalni sukob unutar kolektiva, koji ih prati od početka, članovi pokušavaju da iz toga izvuku novu vrednost.
Vešti su da grešku učine lepom.
Uporni su u pokušajima da spoje rad i zadovoljstvo.

Kalendar dogadjaja na  izbornom predmetu T.I. do kraj zimskog semestra 2013-14

Petak 22. 11. 2013. u 14 i 30h  Peter Tomaž Dobrila

tabletterproject6-martina-zelenika-moon

 Mono- multi – inter-medija

Predavanje sa prezentacijom

Digitalne tehnologije i umetnost kroz produkciju i programe Multimedijalnog centra KiberSRCeLab – KIBLA iz Maribora čiji je osnovac i dugogodisnji programski urednik Peter Tomaž Dobrila. 
Petar  je jedan od značajnijih protagonista i pionira informatičke kulture u evropskom konteksu i šire,  govoriće o svom radu, projektima i  inicijativama kao i ustanovama koje je pokretao i na kojima je bio angažovan od početka devedesetih godina a koje su imale bitan uticaj na zbivanja u domenu digitalne kulture i umetnosti.

Predavanje će se održati na engleskom i srpskom jeziku.

 

Peter Tomaž Dobrila

is an electronic and IT engineer and a musician who focuses on the creative use of the new technologies.

He co-founded the Multimedia Centre KiberSRCeLab – KIBLA (MMC KIBLA) in Maribor and was its head. He’s co-author of Maribor and partner cities candidature for the European Capital of Culture 2012, co-initiator of Ljubljana for the World Book Capital 2010 and co-initator of Maribor for the European Yoith Capital 2013.

In 2009 and 2010 he was employed by the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia as General director of the Directorate for Arts.

Since 2008 he’s a President of the Scientific and Research Association for Arts, Cultural Educational Programmes and Technology EPEKA.

Peter Tomaž Dobrila

je inženir elektrotehnike – računalništva  in glasbenik, ki se osredotoča na kreativno rabo novih tehnologij.

Soustanovil je Multimedijski Center KiberSRCeLab – KIBLA (MMC KIBLA) v Mariboru in bil njegov vodja. Je soavtor kandidature Maribor in partnerskih mest za Evropsko prestolnico kulture 2012, sopobudnik Ljubljane za Svetovno prestolnico knjige 2010 in sopobudnik Maribor za Evropsko prestolnico mladih 2013.

V 2009 in 2010 je bil zaposlen na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije kot generalni direktor Direktorata za umetnost.

Od 2008 je predsednik Znanstveno raziskovalnega združenja za umetnost, kulturno-izobraževalne programe in tehnologijo EPEKA.

Pregled predavanja na izbornom predmetu T.I. po nedeljama za zimski semestar školske 2013-2014. 

GillianWearing_Help-e1332677993484GillianWearing_Help / LINK

1. Upoznavanje sa poljem i metodologijom rada na predmetu. Širi koncepcijski i istorijski uvod u  oblast novih medija od početka dvadesetog veka do danas.
2.  Fotografija – fotogram  – film, eksperimenti ranih avangardi i konsekvence .
3.  Dokumentarna fotografija, fotografija kao savremena umetnost.
4.  Umetnost podataka,’dokument kao umetnička forma’, biopolitika u umetnosti i biopolitička umetnost.
5.  Konsultacje, predlozi studentskih radova.
6.  Telo kao politika i mediji, dogadjaj, hepening, umetnost kao incident, rani performans.
7.  Body art devedesetih, performans kao dominantna forma savremene kulture, teorijski performans.
8.  Sajber performans, biotehnološka umetnost, art and science.
9.  Umetnost kompjuterskih mreža (Net art, taktički mediji, haktivizam,jamming).
10.Konsultacije, zajednički pregled studentskih projekata.
11.Hibridne umetničke forme.
12.Umetnost i politika, politika kao meta narativ savremene umetnosti.
13.Socijalna umetnost i kontroverze, umetnost kao opozicija, artivizam.
14.Javna diskusija o studentskim radovima.
15. Izbor radova i priprema semestralne izložbe.

Zap1Electronic Disturbance Theater Zapatista Electronic Disturbance Theater /LINK

Postavljanje godišnje školske izložbe

od 03.06.2013. do 13.06.2013

Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2013.

23.05.2013. u 15th. Nenad Kostić / LINK

securedownload nenad kostic

nenad kostic slika 2

UMETNOST TEZGARENJA I OBRATNO

“kako biti indijanac a da te ne istrjebe”

Prezentacija radova i razgovor sa Nenadom Kostićem koji će govoriti o svom iskustvu recikliranja različitih oblika popularne medijske kulture, stripa i filma kao i o komercijalnim primenama ove prakse od tetovaže, storyboardinga, ilustracija do kompjuterskih animacija i marketinga.

Nenad Kostić je diplomirao slikarstvo na FLU u Beogradu, magistrirao u San Franciscu na  MFA  2D animation  Academy of Art University. Profesionalno se bavi animacijom, marketingom i filmom, radi za najznačajnije agencije koje se bave advertajzingom, video produkcijom i 3D animacijom u našoj regiji.

Ključne reči: storyboarding, character design, concept art, matte painting, art direction…

25.04.2013. u 15h.  Milica Tomić / LINK

7

Četiri Lica Omarske

Predavanje, prezentacija dokumenata i razgovor sa Milicom Tomić kao inicijatorom projekta i članovima radne grupe Četiri lica Omarske.

Četiri lica Omarske je umetnički projekat u nastajanju koji ispituje strategije produkcije memorijala iz pozicije onih čije je iskustvo i znanje podređeno, odbačeno i isključeno iz javnog sećanja i javne istorije.

Radna grupa Četiri lica Omarske je otvorena platforma u koju se povremeno uključuju bivši logoraši i logorašice, kao i autori koji žive i rade u različitim delovima bivše Jugoslavije i Evrope. Članovi radne grupe dolaze iz različitih oblasti društvenih nauka: umetnost, istorija umetnosti, književnost, arhitektura, političke nauke itd. (Mirjana Dragosavljević, Iman Ganji, Srđan Hercigonja, Sava Jokić, Vladimir Miladinović, Sudbin Musić, Nanad Porobić, Milica Tomić, Dejan Vasić, Jovanka Vojinović)

Projekat “Četiri lica Omarske» inspirisan je tekstom Pavla Levija, teoretičara i istoričara filma, pisca knjige ”Raspad Jugoslavije na filmu” i člana Grupe Spomenik. Tekst uvodi pitanje politike i etike vizuelnog, odnosno problematizuje činjenicu da je film «Sv Georgije ubiva azdahu» snimljen na lokaciji na kojoj se nalazio jedan od najozloglašenijih logora tokom rata u Bosni i Hercegovini, logor Omarska. U filmu «Sv Georgije ubiva azdahu», nakon vešte intervencije scenografa, neobeleženo mesto logora za ne-srpsko stanovništvo postaje pejzaž Cerske bitke, legendarno mesto heorojske borbe srpske vojske u Prvom svetskom ratu. Pavle Levi sugeriše ne-gledanje filma kao politički akt koji će nam omogućiti uvid u to šta se nalazi iza filmske slike koja prekriva i briše istinu ovog mesta. Potaknuta političkom pozicijom teksta “Kapo iz Omarske”, Milica Tomić je u junu 2010. godine osmislila projekat i inicirala formiranje Radne grupe koja problematizuje tri faze i četiri lica rudnika Omarska: Rudnik u vreme socijalizma, kocentracioni logor na početku rata u Bosni i Hercegovini, multinacionalnu kompaniju ArcelorMittal, današnjeg vlasnika rudnika, i Omarsku kao «studio» za snimanje filma novije srpske produkcije. U ovom slucaju logor nije samo mesto torture i unistenja ljudi, vec i sredstvo brutalne pljacke koji društvenu imovinu pretvara u državnu, a koja se potom preprodaje privatnom kapitalu. Postavlja se pitanje koja je uloga umetnosti i kulture u ovom procesu koja u ovom slucaju skriva jedan brutalan akt i postaje samo jedna od privatizacionih ideologija? Na tom mestu počinje naš rad.

11.04.2013. u 15h. Ana Nedeljković & NIkola Majdak / LINK

rabbitland_ana-nedeljkovic-and-nikola-majdak-jr-11rabbitland_ana-nedeljkovic-and-nikola-majdak-jr_making-off_-15

Projekcija filma i razgovor sa Anom Nedeljković i Nikolom Majdakom autorima animiranog filma “Rabbitland” koji je nedavno nagradjen “Kristalnim medvedom” na berlinskom filmskom festivalu.

RABBITLAND_INFO

Zečevi Bez Mozga žive u Rebitlendu, savršenom svetu uređenom na osnovu najuspelijih primera ratnih zona, geta i slamova.  Intenzivno su roze, u glavi umesto mozga imaju samo rupu i srećni su bez obzira na to šta im se dešava. Oni su najviši stadijum koji je evolucija dostigla. Njihova svakodnevica je potpuno ispunjena. Zečevi ceo dan provode glasajući na slobodnim i demokratskim izborima koji se u Rebitlendu održavaju jednom dnevno, zato što je Rebitlend veoma uređena demokratija.  Međutim, ispostavlja se da izbore organizuju Zle Devojčice, isključivo da bi se igrale i smejale.

Režija:  Ana Nedeljković, Nikola Majdak,jr.,Animacija:  Ana Nedeljković, Nikola Majdak,jr.Scenografija :  Ana Nedeljković, Scenario:  Ana Nedeljković, Dizajn karaktera: Ana Nedeljković,Direktor fotografije: Nikola Majdak, jr.,Montaža: Srđan Radmilović, Kolor korekcija: Ivan Šijak, Muzika: Dušan Petrović, Dizajn zvuka: Vladimir Janković, Narator: Maša Mileusnić, Glasovi: Natalija Gajić, Vladislava Đorđević, Dizajn špice: Aleksandra Jovanić, Produkcija:  BAŠ ČELIK, Koprodukcija: ARHITEL, Film je podržan od: Filmski centar Srbije i Sekretarijat za kulturu grada Beograda,

Produkcija 2012.

BIOGRAFIJE

Ana Nedeljković rođena je 1978. godine u Beogradu. Diplomirala je na Fakultetu likovnih umentosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo. Doktorirala je na istom fakultetu 2012. godine.  Bavi se crtežom, instalacijom, animiranim filmom  i edukacijom u oblasti savremene umetnosti.

Nikola Majdak mlađi rođen je 1972. godine u Sloveniji. Diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti, odsek kamera. Poslednjih 20 godina aktivan je kao snimatelj, animator, reditelj i predavač.

28.03.2013. u 15h.  Nataša Teofilović / LINK

Natasa 1-1_1

Nataša Teofilović, umetnička praksa i tehnologija 3D karaktera (virtuelnih humanoida)

Kroz prezentaciju vlastitih realizovanih umetnickih radova, analiziracemo tehnoloski i idejni proces njihovog nastanka.  Teme su: 3D karakter animacija (humanoidi i virtuelni ljudi u umetnickim radovima); kategorija hibridne umetnosti; odnos umetnosti, nauke i  tehnologije; poetika praznog “void” prostora; ispitivanje granica virtuelnog / realnog prostora; digitalna umetnost i senzualnost;

Natasa Teofilovic je doktorirala i magistrirala Digitalnu umetnost na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Diplimirala je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, na kome trenutno predaje 3D karakter animaciju. Za svoje radove dobila je medjunarodna priznanje kao sto su: Honorary mention – Prix Ars Electronica Collide@CERN competition 2011, Jury Recommended Work – 15th Japan Media Arts Festival, Tokyo, Japan 2011. Izlagala je na: Ars Electronica Festival (2007, Linz, Austria), Incheon International Digital Art Festival (2009, Korea), Shanghai eArts Festival (2007, China), DAT (2007, Singapore Science Centre), HTMlles 8 Festival, (2007, Montreal, Canada), “Konverzacije”, (2001, Muzej savremene umetnosti, Beograd, Jugoslavija), “Out of Chaos – Media, Food, Industrial Products” (1996, Museum of Contemporary Art, Vienna, Austria).

Kalendar dogadjaja na  izbornom predmetu T.I. do kraj zimskog semestra 2012-13.

30.11.12. – Pregled realizovanih studentskih radova sa ranijih godina.

–  Predavanje/ socijalna umetnost i umetnički aktivizam, politike umetnosti.

07.12.12. –  Gostovanje i radionica umetničke grupe Urtica/http://urtica.org

14.12.12  – Pregled studentskih radova ili predloga za realizaciju (obavezno je prisistvo)

21.12.12 –  Pregled studentskih radova sa diskusijom  (obavezno je prisistvo)

Gostovanje umetnicko teorijske grupe – instituta za fleksibilne kulture i tehnologije Napon iz Novog sada koje je bilo planirano za ovaj datum se pomera za sledeći semestar. http://napon.org

28.12.12 – Pregled studentskih radova sa diskusijom  (obavezno je prisistvo)

01.01.13. –Konacni izbor radova za završnu izložbu, potpis i ocene.

Konsultacije su svake srede od 11h. za sve druge termine se moramo posebno dogovoriti.

 

07.12.12 u 14:30h, Violeta Vojvodić Balaž i Eduard Balaž (Urtica, grupa za umetnička i medijska istraživanja) / LINK

hoopup-ulus-postavka-03

Simbolička komunikacija – Uvodno predavanje HoopUp projekat

Uvodno predavanje je fokusirano na simboličku komunikaciju i društveni aspekt umetničke poruke. Kroz vizuelnu studiju umetničke metodologije grupe Urtica biće ilustrativno objašnjeni modeli transponovanja iskustva slikarstva/crteza/instalacije u medijsko okruzenje, kao i preplitanje umetnosti sa drugim naučnim disciplinama i društvenim sferama. Nakon uvodnog predavanja Urtica će održati HoopUp radionicu u toku druge polovine decembra u studiju transmedijskih istraživanja FLU.

Engleski naziv HoopUp je fonetski ekspresivan neologizam koji čine imenica „hoop” (krug/obruč/prsten) i glagol „up” (raditi nešto). Slobodan prevod glasi „Uradi nešto u krugu” odnosno „Uradi nešto u svetu” što u likovno-didaktičkom smislu podrazumeva kreiranje simbola u krugu (radionički rad u grupi), odnosno formiranje individualnih simbola koji se dalje povezuju u semantičke prstenove/konstalacije (web alatka http://hoopup.net ). Osmišljen kao višegodišnji projekat  HoopUp povezuje autore iz različitih zemalja, te su radionice do sad realizovane u Sent Etijenu, Novom Sadu, Luneburgu, Insbruku, Ulmu, Beogradu i Montrealu. Radionica počinje pitanjem: „Kada bi mogao nešto da promeniš u svom okruženju, šta bi to bilo? Sve, nešto, ništa?” Uključi se, pošalji svoju poruku svetu!

Urtica je osnovana 1999. godine kao umetnička grupa specijalizovana za razvoj transdisciplinarnih projekata koji preklapaju umetnost, edukaciju i tehnologiju. Umetnički radovi Urtice produkovani su u formi internet aplikacija, prostornih instalacija, umetničko-mas-medijskih kampanja i edukativnih programa. Umetnički rad Urtice je nagrađen UNESCO Digital Arts Award na Institute of Advanced Media Arts and Sciences u Japanu 2003 godine, i prikazan na brojnim internacionalnim izložbama i festivalima. Detaljna dokumentacija o projektima grupe Urtica dostupna je na http://urtica.org

Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2012.

19.04.12 u 15h Anti-jargon / LINK 

Anti jargon

Predstavljanje rada samoorganizovane grupe Anti-jargon.

Grupa Antijargon se kroz samoobrazovanje bavi proučavanjem pojmova/termina iz sveta savremene umetničke, teorijske, kulturne i obrazovne prakse iz perspektive aktera nezavisne kulturno umetničke scene u Skoplju i Beogradu. Cilj rada u grupi nije proizvodnja novog pojmovnika, rečnika ili leksikona, već stvaranje relacione mreže pojmova koji se najčešće koriste a koje razumemo ili različito jedni od drugih, ili nismo svesni njihovih različitih čitanja u zavisnosti od teorijske (ili ideološke) pozicije. Preispitivanjem porekla, epistemologije i politike termina dolazimo pre svega do ne-podrazumevajuće i ne-kolokvijalne – anti-žargonske pojmovne platforme. Žargon podrazumeva brzu, specijalizovanu komunikaciju, u kojoj se znanje implicira, a vrlo često je potpuno prazan – iza korišćenog vokabulara ne stoji podrazumevano znanje, već vrlo često, demonstracija pripadnosti trenutku, ‘branši’, ideologiji… Ovakvo stanovište ne podrazumeva neku vrstu idealističke potrage za ‘autentičnim’, ‘izvornim’ značenjem reči, već naprotiv traga za kontekstualnim, istorijsko-materijalističkim utemeljenjem termina i političnošću njihove upotrebe. Takođe, naša namera nije puko otkrivanje i demonstriranje mehanizma žargona ili tvrdnja da smo izuzeti iz njega. Rad na de-žargonizaciji postavljamo i kao afirmacija novih termina, koji već u startu mogu biti podvrgnuti ‘preventivnoj’ de-žargonizaciji.

Razgovor će se baviti temama kao što su kolektivni rad, samoorganizacija, kolektivno samoobrazovanje, stvaranje i traženje prostora za rad, kao i konkretnim primerima rada grupe.

Učesnici su: Milena Bogavac, Anđela Ćirović, Siniša Ilić, Katarina Popović, Ljiljana Tasić.

12.04.12. u 15h  Mladen Đorđević.

zivot-i-smrt-porno-bande_1

Projekcija filma “ŽIVOT I SMRT PORNO BANDE”  i razgovor sa autorom.

Mladen Đorđević je rođen 1978. u Beogradu. Diplomirao je filmsku i tv režiju na Fakultetu dramskih umetnosti sa dugometražnim dokumentarnim filmom MADE IN SERBIA, koji je premijerno prikazan na FEST-u 2005. godine, a zatim ušao u bioskopsku i DVD distribuciju. Autor je više kratkih igranih filmova (ŽIVI MRTVACI, GLAD, PENA ZA BRIJANJE) i dokumentaraca ( ALI HAMADOVA PRIČA, PRAVO KROZ VETAR, RATNICI) koji su sa uspehom prikazivani kod nas i u svetu. Njegov poslednji film je dugometražni igrani film -ŽIVOT I SMRT PORNO BANDE. Nedavno održana i tribina “Novi srpski film – pojam, dometi, kontroverze”, koja je bila delom posvećena i Đorđevićevom filmu “Život i smrt porno bande”, koji je od premijere na FEST-u 2009. godine, kada je dobio nagradu “Nebojša Đukelić”, učestvovao na tridesetak međunarodnih festivala i osvojio niz priznanja isto kao što je prikazivan i u znacajnima ustanovama sveta savremene umetnosti kao sto je muzej moderne umetnosti u San Francisku.

Đorđevićev film iz pornografske vizure opisuje savremenu Srbiju i naslađivanje Zapada bizarnostima s Balkana iza cije produkcija i stoji, brutalno prikazujući večnu borbu erosa i tanatosa, u kojoj destrukcija odnosi pobedu.

Kroz priču o mladom reditelju bez novca za snimanje filmova, koji pokreće putujući porno kabare po selima u Srbiji, a onda počinje da snima snaf filmove kojima se naslađuje zapadno tržište, Đorđević se osvrće i na posledice ratova na prostoru bivše Jugoslavije, ratne zločine, NATO bombardovanje, položaj umetnika, probleme bolesti zavisnosti, sidu, odnos urbanog i ruralnog, kao i na druge fenomene današnjice.

29.03.12 u 15h Sato Masaharu, Satoru Aojama,Taira Hisaja, Keisuke Širota

Taira Hisaja Japanci

Upotreba fotografije u savremenim umetničkim praksama u Japanu

Unutar zasebnog japanskog konteksta, pitanja fotografija  se diskutuju kroz četiri različita medija: fotorealizam u slikarskim platnima Hisaja Taire, kombinovanu tehniku akrilika na platnu i fotografije u radu Keisuke Širote, animiciju i video instalacije produkovane od strane Masaharu Satoa i foto tapiserija Satoru Aojame.

Prezentacija radova i razgovor sa umetnicima i kustoskinjom izložbeFoto referenca

Umetnici: Sato Masaharu, Satoru Aojama,Taira Hisaja, Keisuke Širota

Kustoskinja  izložbe:  Jelena Stojković

Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2011.

27. 04. 2011 u 14h Tamara Djordjević

0410 stelarc TRECA RUKA  Stelarc The Third Hand 1976-80

Predavanje sa diskusijom.

Biopolitika bio- art/aktivizam/diskurzivnost

Opšti pojmovi biopolitičke teorije: moć, bio-moć, bio-vlast, biotehnologije, tehnologije sopstva, diskurs, kontrola, regulacija, disciplina, nematerijalna proizvodnja, (rad)na snaga, telo, homo sacer, vanredno stanje, suverenost, svedočenje/arheologija, bios, zoe, goli život, genom, imunitarnost (immunitas), komunitarnost (communitas); Reprodukcija kapitalističkih društvenih odnosa.

Paradigme biopolitičkog prostora: Panoptikum, zatvor, škola, bolnica, kasarna, logor, gulag, tržište, tržište rada, medicinska industrija, eutanazija, eugenika, gen.

Biopolitičke umetničke prakse: politika telesnosti, bio-aktivističkе/artivističkе praksе.  

Projekti kolektiva, umetnika/ca: Adolf Wissel (nacional-socijalistička doktrina); Diana Arbus, Christer Strömholm, Rudolf Schwarzkogler (proto-biodiskurzivnost); Steve Kurtz, Critical Art Ensebmble (CAE), Beatriz da Costa, The Yes Men, Claire Pentecost, SubRosa, Voina, Yomango, Alison Lapper, Hannah Wilke, Katarzyna Kozyra, Gregor Schneider, SimbioticA, Eduardo Kac, Stelark; Kritika projekata: Lucy McRae, Mandy Smith, Bart Hess (telo, estetizacija, moda, tržište..).

20. 04. 2011 u 15h. Slobodan Šijan 

Ko_to_tamo_peva_2  “Ko to tamo peva”

Slikar i reditelj Slobodan Šijan –  O vezama, sličnostima i razlikama između slikarstva i pokretnih slika.

Rođen 1946. godine u Beogradu, završio slikarstvo na F.L.U.  i filmsku režiju na F.D.U. Početkom 70-ih pripao neistraženoj oblasti domaće psihodelične umetnosti, da bi kasnije, u drugoj polovini sedamdesetih, delovanjem u mediju fotografije, videa, grafike, kolaža, fanzina i plakata, nastupao u okviru nove umetničke prakse. Od foto i video radova se izdvaja serija istraživanja “Samoubistvo medija” , projekti koji istražuju reproduktivne mogućnosti tehničkih medija putem sukcesivnog reprodukovanja svake novo nastale reprodukcije do potpunig iscrpljivanja njihove tehničke moći. Kao reditelj, bavio se eksperimentalnim filmom, radio je televizijske emisije i filmove, da bi se početkom 80-ih uključio i u profesionalnu kinematografiju. Šijan je režirao nekoliko najpopularnijih srpskih filmova.  U široko sprovedenoj anketi Akademije za filmsku umetnost i nauku, povodom stogodišnjice filma u Jugoslaviji 1996. godine, njegov film “Ko to tamo peva” (1980) proglašen je za najbolji jugoslovenski film snimljen u proteklih 50 godina.  Šijan je napisao i priredio više knjiga i brošura o srpskim i svetskim filmskim rediteljima, a objavljivao je filmske kritike, eseje i intervjue u domaćim i stranim novinama, časopisima i knjigama. Od 1976. do 1978. samostalno je izdavao mesečni fanzin “Filmski letak”. Bio je 1990-91. i direktor Jugoslovenske kinoteke, a podneo je otkaz zbog političkih pritisaka.  Predavao je filmsku režiju na univerzitetima u SAD (USC, UCLA, LMU/LA) i u Beogradu (Akademija umetnosti i FDU). Objavio je 1998. godine knjigu poetske proze “Vrtoglavica, kinematografske pesme”, o poznatom Hičkokovom filmu, a 2005. se vratio fotografiji izložbom u M.S.U.  u Beogradu “Vrtoglavica, foto-sekvence”.

15.03.2011 u 15h. Želimir Žilnik / LINK

VrucePlate_1_original  “Vruće plate”

Želimir Žilnik i Stevan Vuković će  u najopštijim segmentima predstaviti Žilnikov rad, od ranih sedamdesetih pa sve do danas. Takođe će po izboru autora biti prikazan i jedan od filmova.

Želimir Žilnik (1942) je autor brojnih igranih i dokumentarnih filmova, začetnik žanra doku-drama. Od početka rada na filmu, bavi se savremenim temama, koje uključuju društvenu, političku i ekonomsku kritiku. Demonstracije 1968. godine, tema su i Žilnikovog prvog igranog filma Rani radovi (1969) nagrađenog Zlatnim medvedom na Berlinskom filmskom festivalu. Nakon problema sa cenzurom u Jugoslaviji, Žilnik nastavlja rad u Nemačkoj.
Osamdesetih godina režira seriju televizijskih doku-drama koje u fokusu imaju nagoveštaj nadolazećih nacionalističkih tenzija te raspad Jugoslavije. Tokom devedesetih, u nezavisnim filmskim i medijskim produkcijama realizuje niz igranih i dokumentarnih filmova (Tito po drugi put među Srbima, Marble Ass, Do jaja i dr.).
Problemi izbeglištva i migracija u novonastalim okolnostima nove Evrope, okvir su tekućeg tematskog ciklusa započetog filmovima Tvrđava Evropa (2000), Kenedi se vraća kući (2003) i dr. Filmovi koje pravi se pored filmskih festivala sve češće prikazuju po izložbama savremene vizuelne umetnosti. Žilnik je kao i neki drugi  filmski autori, poput Haruna Farockija, postao deo savremene vizuelne umetnosti.

08. 03.2011 u 15h. Raša Todosijević 

Was Ist Kunst Marinela Kozelj 1978 Was Ist Kunst Marinela Kozelj 1978

Raša Todoosijević  u najopštijim segmentima govori o svom radu od ranih sedamdesetih pa sve do danas.

Dragoljub Raša Todosijević je bez sumnje jedna od najznačajnijih figura na srpskoj i eks-jugoslovenskoj umetničkoj sceni u proteklih tridesetak godina i nesumnjivo jedan od najrenomiranijih domaćih umetnika u inostranstvu. Prezentaciju će činiti izbor iz Todosijevićevog rada, koji obuhvata akcije, performanse, hepeninge, video, objekte, instalacije, slike, crteže, akvarele, skulpture, plakate, oglase, tekstove i priče. Prezentacija će takođe biti prilika da se na ne formalan način predstavi i projekat Todoosijevićevog nastupa na ovogodišnjem venecijanskom bijenalu.

17.12.2010 u 14 i 30h. Marko Brecelj / LINK 

mbrecelj_iztok_krko (1) Proti Natu z mehkim terorizmom 2008.

Sirup predavanje Marka Brecelja  sa komentiranim video projekcijama: »Korijeni, pregled i stanje Mekog terora decembra 2010 «

Petdesetdevetogodišnji nezaposleni sa završenom gimnazijom, falirani student geologije i fizike, šansonjer (nagrada Sedam sekretara SKOJ-a za album »Coctail«),  rok zvezda sedamdesetih (Buldožer 1975-1979), muzičko pesnički alter marginalac osamdesetih (»Duo Zlatni zubi«, »Marjanov Čudni zajec«, »Javna dvaja«), novinar i omladinski radnik (WC direktor u koparskom Omladinskom , kulturnom , socialnom i multimedijskom centru),  predsednik Društva prijatelja umerenog napredka (od 1990 do danas), član opštinskog parlamenta, odgovorna osoba stranke »Akacije«, pregovarač strane nevladinih udruga u dogovaranju sa vladom Slovenije, urednik www.dodogovor.org i predsednik marionetne uprave Fondacije Pohorski bataljon oduvjek želim predavati.

U petak, 17. decembra želim govoriti o svojim uvjetno mekoterorističnim performansima koje su morali podnjeti moja Stara tetka Lenčica i moja nesretna majka Branka, o u srednjoj školi kažnjavanoj akciji izrade avijona, o maturitetnom performansu bacanja knjiga u reku Dravu, o televizijskom napadu na šansonjera Arsena Dedića i pop kompozitora Đorđeta Novkovića i (svakako) o periodu takozvanog zrelog ( samosvesnog) Mekog terora od 11. septembra 2001 dalje. Objasniti ću svoje poglede na odnos između performera te njegovog rada i medija odnosno na odnos između kritičara društvenog stanja i stubova neoborivog Sistema. Posle izlaganja pozvati cu izdržljive na degustaciju refoška i malvazije.

Marko Brecelj, MKSMC, 11. decembar 2010

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: