Uroš Krčadinac
Artist talk:
Sreda 12.04.2023. 12h Novi mediji FLU – Amfiteatar

The Eye of Sahara
Uroš Krčadinac (1984) je digitalni umetnik, doktor informatike, autor i edukator, koji se bavi novim načinima opažanja i osećanja zajedničkog sveta ljudi, mreža i podataka. Njegova transdisciplinarna praksa obuhvata programiranje, pisanje, animaciju i kartografiju. Istraživačke radove objavio je u najboljim IEEE časopisima, dok je umetničke radove izlagao na brojnim izložbama i konferencijama u zemlji i inostranstvu. Kao edukator i javni predavač, osmislio je i održao preko 100 javnih predavanja, tribina i radionica. Imao je 5 samostalnih izložbi. Doktorirao je informatiku na Univerzitetu u Beogradu. Trenutno radi kao vanredni profesor digitalne umetnosti i računarstva na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, kao istraživač-saradnik Laboratorije za primenjenu veštačku inteligenciju Fakulteta organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu i kao gostujući profesor na Odseku za nove likovne medije Akademije umetnosti u Novom Sadu.
Predavanje
25.05.2022. u 12h Novi mediji FLU – Amfiteatar
Goran Kauzlarić
New Age religija u ogledalu neoliberalne misli

Počev od sedamdesetih godina 20. veka jedna religijska pojava (New Age duhovnost) i jedna politička pojava (neoliberalizam) doživele su istovremen eksplozivan uspon. Izronivši iz kontrakulture šezdesetih New Age pokret je već tokom osamdesetih prerastao u teško pregledno spiritualno tržište. Budući upletena u prakse potrošnje i reprodukciju ideoloških narativa, New Age duhovnost je, pod različitim imenima, često akademski komentarisana iz ugla njenih veza sa post-fordističkim tj. neoliberalizovanim stadijumom kapitalističkog društva. Istraživanja su tom problemu prilazila iz ugla individualizacije religije i njenog pretvaranja u spiritualnu robu, ali ređe uzimajući New Age i neoliberalizam kao dve diskurzivne zajednice koje su razvile dva kompleksna pogleda na svet. Polazeći od takve pretpostavke ovo predavanje razvija pogled na istorijski brak neoliberalizma i New Age duhovnosti do koga je došlo osamdesetih, pitajući se o njegovoj ideološkoj ulozi u politiko-teološkoj logici današnje hegemone kulture.
Goran Kauzlarić je istraživač u oblasti društvene teorije, studija kulture i religije, kao i istorije savremenih ekonomskih i političkih ideja. Doktorsku disertaciju je odbranio 2021. godine na Fakultetu političkih nauka, Univerziteta u Beogradu. Njegova istraživanja tiču se intelektualnih i kulturnih istorija neoliberalizma, ali i kontrakulture, zapadnog ezoterizma i (New Age) duhovnosti. Polazeći od tih oblasti i s njima povezanih pitanja socijalne i političke epistemologije, a u vezi sa preobražajima kapitalizma od međuratnog i posleratnog vremena do danas, on razvija nov kritički okvir za pristup političkoj teologiji savremene kulture. Objavio je veći broj naučnih radova u oblasti studija kulture i kritičke teorije, sarađivao je sa organizacijama kao što su BELEF, SANU, SKC, FMK, REX, IFDT i učestvovao na više međunarodnih naučnih skupova kao što su Reflections on capitalism, na Institutu za filozofiju i društvenu teoriju; Studije kulture: Glasovi sa margine, na Fakultetu političkih nauka u Beogradu; ili The New Subjectivities of Global Capitalism, na Univerzitetu Babeš Boljaj.
Od 10.05 do 13.05.2022. Novi mediji FLU – Amfiteatar
CRISTIANO BERTI
Futile Cycles: historical research as artistic action
Artist talk:
Tuesday 10 May, 11:00 – 13:00

Workshop:
Wednesday 11 May, 14:00 – 16:00
Thursday 12 May, 11:00 – 13:00
Friday 13 May, 11:00 – 13:00
The workshop raises questions about the capacity of history to contribute to the interpretation of reality and shows how the practice of historical research can be intended as an artistic act: the need to rescue from oblivion can be performed altogether with the need to delete and hide, conceiving all these actions as constitutive elements of research practice, be it artistic or scientific.
Cristiano Berti, Torino, Italia, 1967. Lives and works in Jesi (Italia). He mainly uses photography, video, and installations to create systems of signs in which the formal appearance emerges as the mere shell of a complex and contradictory material. In the Futile Cycles series he tackles the theoretical framework of a reflection on the affinities between historical research and artistic research disguising himself as a historian. In this series he first realized a video installation and wrote an historical essay conceived as an artist’s book, and now he works on the immaterial legacy of an history of emigration and oppression.

Predavanje
08. 12. 2021. u 11:00 – Novi mediji FLU – Amfiteatar
Dr Melentije Pandilovski
The Rise of Bio-Society

Dr Melentie Pandilovski is a Phenomenologist, Art Theorist/Historian, Curator. His research deals with examining the links between art, culture, science/technology. He is Director of Experimenta Media Arts in Melbourne. He has curated more than 200 projects including ‘InternationalLimestoneCoastVideoArtFestival’, ‘The Rise of Bio-Society’, ‘Toxicity’, Age of Catastrophe’, SEAFair (Skopje Electronic Art Fair), Laika the True Story, Refresh, Web Page Design Project, VRML/Web3D Art, and exhibitions of artists including Stelarc, Eduardo Kac, Bill Vorn. He is author of Arts & Science – the Intersection (re)engineered in: “A Companion to Curation, Wiley Blackwell (2019); The Phenomenology of (Non) Habitual Spaces for the Bioarts in: “Naturally Postnatural”, Catalyst Series (2017), “How biotechnology and society co-constitute each other”, Technoetic Arts Journal, Intellect Ltd. (2012); “On Modes of Consciousness(es) and Electronic Culture”, In Glimpse, San Diego, 2000. He has edited Marshall McLuhan & Vilém Flusser Communication & Aesthetics Theories Revisited” (2015); Energy, Biopolitics, Resistance Strategies and Cultural Subversion (2012), The Apparatus of Life and Death (2011), Art in the Biotech Era (2008). He was Consultant Editor of Artlink’s “Bio Art: Life in the Anthropocene” (2014). He took part in numerous Net-Time, Syndicate, Spectre initiatives. He is on the Noard of Digital Art Committee of SIGGRAPH, and moderator of SPARKS.
Artist talk
Amfiteatar FLU
17.11.2021. u 11:00
Žarko Aleksić

My name is Žarko Aleksić, I studied philosophy at the Belgrade University and art&photography, video(-installation) at the Academy of Fine Arts Vienna. Having worked as a Study Assistant, I introduced a course titled Art and Cognitive Science. When it comes to my political engagement, I worked on the various positions in the Student Union including Counter-culture department (issues around the class struggle, precarity and equality), and the Chair persons team (representation and inclusion of the so called Third country students). Currently, I am working at the department of Artistic Research at the University of Applied Arts in Vienna.
I am interested in various mediums, such are: photography, video, installation and performativity, which could be tracked in my interest in the experience as a synthesis of modernistic techniques of collage and montage (exhibition as a medium) I am thematizing in my artistic PhD Consciousness as an Artistic Process.[1] My art historical starting points include Dada and Surrealism and the Conceptual Avant-garde. On the other hand, my philosophical interests are based on the Institutional Theory of Art and Institutional Critique, where I often refer to Lucy Lippard’s idea of dematerialization of an art object, with obvious shifts from concepts to the stream of consciousness.
My multidisciplinary artistic practice is based on examination of consciousness, mental processing and AI, in relation to socio-political issues of cognitive capitalism (BOUTANG, 2004), such are acquiring knowledge, education, dematerialized labor, and surveillance capitalism (ZUBOFF, 2018) elaborating data processing such are biomarkers and correlational data gathered from scientific measuring devices and social media harvesting.[1] By taking into account neurobiological and endeavors within cognitive neurosciences, my practice addresses personalized phenomenology[2] through examining my own states of mind where I myself am both the subject and the object of examination allowing me to firstly shafts trough first and third person. Problems of mind/brain and its processes, its structure and characteristics, are elaborated by the methodical using of knowledge produced within the field of philosophy and results gathered within cognitive science, tackling perception, imagination, language, memory, attention, reasoning and emotion within nervous system.[3]
The relation between these two approaches is reflected in the interconnectedness between psychological and economic states, with synapses as main currency in the age of cognitive capitalism.
[1] Abovementioned aspects influencing ontological determination of an “art object” are articulated in the works Bildung und Bildung, 2017 and Cognitive Work of Images, 2019.
[2] Experience sampling and method of diaries from the work States of Mind, 2016 and Regime of Dreams 2020
[3] Exemplary works realized in collaboration with neuroscientific experts to be mentioned here are: Brain Pictures, 2016; States of Mind, 2014-2016, and Swimming Against the Stream of Consciousness, 2018).

Performans
Ivana Ranisavljević
Izvodjenje performansa “Tragovi mekog pisma” Ivane Ranisavljević. 10.03. 2021. u 12h Amfiteatar.
Triptih peformans
Vez na koži svog torzoa je prvi deo izvedbenog čina koji autorka koristi u ispisivanju tri poruke,
odnosno rečenice: 1) No milk for the old system, u prvom performansu , 2) Let the future
lead u drugom i 3) — — —– — —— u trećem performansu. Drugi deo performansa se izvodi ispred zgrade odredjene institucije što se dokumentuje foto-video zapisom.

Izbor radova nastalih na predmetima Uvod u nove medije i Transmedijska istrazivanja tokom karantina.

Поштоване колегинице и колеге,
на основу одлуке Владе Републике Србије од 15.03.2020. године, се обуставља комплетна настава као и све друге активности на Факултету ликовних уметности. Сво наставно и ненаставно особље до даљњег обуставља све послове и не долази на своја радна места, а уколико је могуће део послова ће обављати од куће. Све зграде факултета ће до даљњег бити затворене, и неће бити могуће индивидуално коришћење класа или радионица.
Уколико наставници или студенти морају да узму нешто са факултета, то ће моћи у наредна три дана, у периоду од 10 до 15 сати. Пре доласка у неку од зграда потребно је да се јаве домару ради договора.
Телефони домара су:
Рајићева – Шешум Синиша 060 054 0039
Бул. Војводе Путника 68 – Јакшић Димитрије 060 054 0037
Мила Милуновића1 – Миловановић Драган 060 054 0038
Управа факултета ће пратити и благовремено обавештавати све запослене о даљм препорукама надлежних институција.
Декан
проф. Димитрије Пецић
Artist talk
06.03.2020. 13h Amfiteatar
Mladen Miljanović

http://www.mladenmiljanovic.com/
Artist talk
25.02.2020. 12h Amfiteatar
Dragan Djordjević
Pattern Discovery, Transdisciplinarity, holistic approach, universal knowledge utopia.
Povezivanje informacija I znanja u različitim oblastima.
Kako je kao vajar postao jedan od direktora odseka za proizvodnju imunih celija američke farmaceutske kompanije iz Bostona.

09.12.2019. u 11h Amfiteatar
Prezentacija radionice i otvaranje zajednickog istraživanja sa studentima NM

Zemunski mali umetnički centar (ZMUC) i Društvo protiv korupcije (DRPKO) osnovali su u februaru 2016.godine Muzej korupcije.
Muzej je interdisciplinarni projekat formiranja kolekcije mehanizama korupcije, kako u pravnom tako i u etičkom smislu, kroz praktični, teorijski i kritički osvrt, primenom savremenih muzeoloških metoda.
Cilj Muzeja Korupcije je da proširi polje percepcije korupcije sa zloupotrebe službenog položaja na moralnu nesposobnost građana da čine stvari za dobrobit zajednice.
Muzej Korupcije radi na formiranju stalne postavke koja je podeljena na dva dela:
– hronološka postavka koruptivnih praksi i
– korupcija u svom izvornom značenju latinske reci corruptio – pokvarenost.
Artist talk
27.11.2019. 11h Amfiteatar
Mariko Hori (Japan)
Ronald van der Meijs (Holandija)
Hori & van der Meijs započinju kolaboraciju težeći kreiranju novih formi istraživanja i performativnih zvučnih instalacija na temu Priroda nasuprot kulturi. Projekti koje od nedavno razvijaju tiču se neverbalne komunikacije koja se javlja u odnosu zvučnog performansa i instalacije. Ozvučavanjem i akcentovanjem manjih delova instalacije stvara se širi dijalog koji kod posmatrača produbljuje svest o samoj instalaciji, kroz potpunu promenu njenog identiteta i atmosfere.
Mariko Hori i Ronald van der Meijs tokom meseca novembra borave u Novom Sadu u okviru Programa razmene i boravka SULUV (artist-in-residence) i projekta Art Body Art.
Moderatorka prezentacije: dr um. Bojana S. Knežević
Mariko Hori je studirala arhitekturu u Japanu. Bavi se instalacijama i proučavanjem alternativne arhitekture – bez građevina kroz skroman, ali karakterističan način odabira objekata i njihovog smeštanja u prostoru. U fokusu njenog istraživanja je atmosfera i Ma, japanska reč koja ide uz koncept negativnog prostora, kojom definiše vreme-prostor kontinuum. https://marikohori.space/
Ronald Van der Meijs stvara instalacije zasnovane na datim lokacijama koje pokazuju odnos čoveka i prirode i tehnokratskog društva. Van der Meijs stvara polje tenzije, gde prihvatanje igra veliku ulogu zbog dijaloga između prirode i tehnologije. Nepredvidivi i spori prirodni procesi kontrolišu rad i formiraju metaforički i konceptualni tretman zvuka, prostora i vremena. https://www.ronaldvandermeijs.nl/

Mariko Hori
Artist talk
20.11.2019. 12h Amfiteatar
Miško Šuvaković
Rado sam prihvatio zadatak od Z.T.-a da govorim o mojim ”produktima” ili ”projektima” koji se možda mogu indeksirati kao ”umetnost”. Nakon preturanja po papirima naišao sam na ovu tablu sa fotografijama datiranu 1972-73. Tabla je naslovljena ”Body Works”. Verovatno je nastala posle čitanja knjige ”Telo umetnika kao subjekt i objekt umetnosti (publikacija Likovnog salona Tribine mladih, Novi Sad, oktobar 1972.; materijal pripremio Vladimir Kopicl)”. Tu je bio uzbudljiv tekst Vilabi Šarpa (Willoughby Sharp): BODY WORKS : Pre-kritički, ne-definitivni pregled nedavnih najnovijih dela u kojima se koristi ljudsko telo, ili njegovi delovi.


Grupa 143 razgovor o umetnosti
Artist talk
07. 11.2019. 11h Amfiteatar
Umjetnik u kadru / Goran Škofić


Studentska diskusiona radionica, pregled radova
07.11.2019.12:20h
Plan predavanja koje vode studenti po nedeljama.
07.10.2019. Milica Bilanović
14.10.2019. Tijana Petrović
21.10.2019. Kovačević Petar
28.10.2019. Nikolić Nemanja
04.11.2019. Pavić Anastasja
18.11.2019. Žunić Vanja
25.11.2019. Bošnjak Aleksandrina
02.12.2019. Kosanović Ivana
09.12.2019. Momčilović Nina
16.12.2019. Palurović Iva
Prisustvo na ovim predavanjima je obavezno.
PRIJEMNI
od 22.08.2019. do 27.08.2019.

GODIŠNjA IZLOŽBA STUDENATA FLU-a 10.06.2019 – 23.06.2019

Anastasija Pavić
” Usisavanje” 2018/2019
Tijana Petrović
” Kakva istočnoevropska umetnica treba da bude?” 2019.
Predavanje i prezentacija 08.05.2019. u 11h Amfiteatar – Vojvode Putnika 68
Vesna Pavlović / Tehnologija fotografske slike – rad sa arhivom 11-11:45h
Pregled studentskih radova u formi kritike 11-12h

Vesna Pavlović, MixTape, 2018.
http://www.vesnapavlovic.com/LINK
Vesna Pavlović (Srbija / SAD) magistrirala je vizualne umetnosti na Univerzitetu Kolumbia 2007. godine. Vanredni je profesor umetnosti na Univerzitetu Vanderbilt gde predaje fotografiju i digitalne medije. Izlagala je na mnogim značajnim izložbama, uključujući samostalne nastupe u Frist Centru za vizualne umjetnosti u Nashvilleu, Muzeju istorije Jugoslavije i Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu, Muzeju umetnosti Crocker u Sacramentu. Predstavljena je sa samostalnom prezentacijom na Dvanaestom istanbulskom bijenalu Untitled, 2011., kao i na na grupnim izložbama u Muzeju savremene fotografije u Chicagu (Spectator Sports), Bukureštanskom bienalu 5, Rumunija (Tactics for the Here and Now), Le Quartier Centar za savremenu umetnost u Quimperu, Francuska (From Closed World to the Infinite Universe), NGBK u Berlinu, Nemačka (Spaceship Yugoslavia, The Suspension of Time), Muzej savremene umetnosti u Beogradu (Conversations) itd.
Predavanje 10.04.2019. u 11h. Amfiteatar – Vojvode Putnika 68
Aleksandra Zdravković Zistakis:Nestajanje slobode?
Etika u svetu digitalnih medija i umetnosti
Da li digitalni mediji poseduju specifične karakteristike koje ih čine posebno etički zanimljivim i izazovnim ili oni pred nas postavljaju radikalno nove etičke probleme koji od nas zahtevaju radikalno nov etički pristup? Da li nam je uopšte potrebna etika digitalnih medija?
Kroz pojmove kao sto su npr. fluidnost, interaktivnost, sveprisutnost (a koji karakterišu nove medije) pokušaćemo da osvetlimo polja tradicionalne etike, sa jedne, i etike novih medija, sa druge strane. Skicirajući ova dva uzajamno zavisna polja dotaći ćemo se i pitanja etički odgovornog odnosa prema živim materijalima (bio-etika) i izazovima koje pred nas postavljaju nove forme umetnosti (bio-art), a koje se tiču, pre svega, pitanja ne samo umetničke,već pitanja slobode uopšte.

Dr. Aleksandra Zdravković-Zistakis, Doktorirala filozofiju (oblast etika), na Filozofskom fakultetu u Atini.
Živi i radi u Atini.
Prezentacija radova studenata Akadenije likovnih umetnosti i dizajna iz Ljubljane. 27.03.2019. u 11h Amfiteatar.

Predavanje i prezentacija 26.03.2019. u 14h Amfiteatar Vojvode Putnika 68
Artistic interventions (counter monuments) into the public space in Slovakia and Central Europe + presentation of the portfolio of Jaroslav Kyša.
EXPECTATION, HYPOTHESIS, POSTULATE videoart+ presentation of the portfolio of Anton Čierny
Presentation of Academy of Fine Arts and Design Bratislava

http://jaroslavkysa.com/portfolio
Prezentacije i diskusije se izvode na engleskom jeziku.
Artist talk: 26.03.2019. u 11h. Amfiteatar – Vojvode Putnika 68
Maja Smrekar: K-9_topology
Lecture
ABSTRACT:
Maja Smrekar is going to present the K-9_topology opus, comprised of four individual art projects: Ecce Canis (2014, spatial installation); I Hunt Nature, and Culture Hunts Me (2014, performance); Hybrid Family (2015/16, durational performance); ARTE_mis (2016/17, project in a biotechnological laboratory). The works adress co-evolution between a human and a dog as a matrix to dwell on the myth of humanity in order to question our existence in an ecologically destroyed, overpopulated and economically compromised world.

Maja Smrekar https://www.majasmrekar.org/LINK

Predavanjem i prezentacijom umetnosti Maje Smerekar se otvara trodnevna zajednička radionica studenata FLU i studenata Akademije umetnosti i dizajna iz Ljubljane koja će trajati od 26. 03. 2019 do 28.03.2019. Aktivnosti radionice se odvijaju u amfiteatru od 11h do 13h. Prezentacije i diskusije će se izvoditi na engleskom, srpskom i slovenačkom jeziku.
Gostovanje studenata istorije umetnosti, upoznavanje sa kustoskom platformom “Izložbotvornica” 20.03.2019 Amfiteatar ili klasa br.10 u 11h.

Opis projekta Izložbotvornica/LINK
Izložba Napuštanje bezbednog režima 28.06.2018. – 12.07. 2018. Gete institut Beograd
MilicaBilanović 2018
GODIŠNja IZLOŽBA STUDENATA FLU-a 10.06.2018 – 26.06.2018
Jovana Radić
Aleksandrina Bošnjak
Kristina Janić
Kratki seminar / Autorska funkcija kustosa / Stevan Vuković
17.05.2018. u 11h. & 23.05.2018. u 11h. & 30.05.2018 u 11h
Istorije, topologije i diskurzivne formacije kustoskog autorstva
- Izložba kojom je počeo kustoski preokret
- Upravljanje zbirkama ili rad na izložbama
- Rad kustosa pre i nakon paradigme bele kocke
- Izlaganje izložbi
- Rad kustosa kao kulturno prevodjenje
- Bijenalizacija
- Sajam umetnosti kao kustoska platforma
- O pojmu kustoskog
- Kustoski diskurs
- Obrazovni preokret u radu kustosa
- Autorska funkcija kustosa

“When Attitudes Become Form” at Kunsthalle Bern, 1969
Artist talk: Bojana S. Knežević u ponedeljak 14.05.2018 u 11h.
Hyperactive performer-recycler seeking superhero(ine)s
Bojana S. Knežević je interdisciplinarna umetnica, aktivna u polju performansa, videa, audio-vizuelne instalacije i zvučne umetnosti. Njeni angažovani i participativni umetnički projekti fokusirani su na redefinisanje mnogostrukih društvenih stereotipa, skrajnute (ili skrivene) scene i glasove „ućutkanih”. Pribegavajući raznovrsnim medijskim eksperimentima, ona istražuje različite identitetske mikro-politike i društvene tematike, iz specifične pozicije koju naziva performer-recycler. Njena performativna reciklatorska praksa veoma često uključuje i prezentaciju i/ili kreiranje svojevrsnih identitetskih hibrida, koji imaju za cilj da potenciraju problematiku odnosa suprotstavljenih elemenata neke celine ili sistema. Metode kojima se služi usko su vezane za umetnost performansa i hepeninga, participativnu umetnost ali i novinarstvo, i konačno antiumetničke strategije aproprijacije i samoproklamacije. Otvarajući prostor za višeslojne interpretacije, njeni projekti podstiču kompleksnu komunikaciju i interakciju između umetničkog rada i publike.
Osnovne i master studije završila je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, na studijskom programu Novi likovni mediji. Doktorirala je na temu Virtuelni umetnički identitet i njegovi realni učinci u kulturi, na Interdisciplinarnim doktorskim umetničkim studijama, Univerziteta umetnosti u Beogradu.
Bojana će govoriti o ulozi performerke reciklatorke u hiperaktivnoj poziciji reagovanja na bojne nelogičnosti u sistemima koji je okružuju, kroz primere projekata realizovanih u proteklih nekoliko godina.
http://bojanasknezevic.com http://sweetconceptualartist.com/
Predavanje sa prezentacijom utorak 10.04.2018. u 11h.
Gostujci umetnik Miroslav Sretnović(Izvanredni Bob) će predstaviti svoj performans BUFFER.
BUFFER je dance-tech performans u kojem koreografija svetla, elektronska muzika i video projekcije stvaraju ambijent za četiri plesača koji animiraju svetlo kroz paterne koji se generišu i degenerišu u fuziju, odnosno konfuziju simulacije virtuelnog prostora, u paraprostoru gde ne postoji jasna granica izmedju stvarnog i medijatizovanog.
BUFFER nastaje u trenutku aktuelne debate o pitanju da li živimo u simulaciji, odnosno, da li smo od društva spektakla već stigli do društva debakla?
Narator je Johnny Rackovic, a originalnu muziku potpisuju beogradski producenti Petar Mirković i Strahinja Beganović.
Na ovoj prezentaciji Bob će predstaviti svoje iskustvo i genezu ovog projekta od ideje do reprize. Uz inserte sa predstave prezentovaće kompletan proces produkcije, od pakovanja projekta, traženja partnera do marketing kamapnje.
BOB je medijski umetnik koji u svojim performansima kombinuje generički video, elektronsku muziku, svetlosne efekte, i interaktivne tehnologije… Kao jedan od predstavnika autentičnog beogradskog šik-šmeka nastupao je u Meksiko Sitiju, Montrealu, Njujorku, San Francisku, Londonu, širom Evrope i regiona.
https://drive.google.com/open?id=1RuZWXP6lJNaoWvFDwX3lu6lNWtBdKds5


Radionica “The missing appointment with reality” 10.05.2017. 14:30h. Gostujući profesor
CRISTIANO BERTI
THE MISSING APPOINTMENT WITH REALITY
Wednesday 10 May, 14:30 – 18hThursday 11 May, 14:30 – 18h New Media department 68 Vojvode Putnika street
Language: English
Memory appears to be a central issue in art today. There are themes of memory that constitute on their own a challenge to avoid rhetoric, others have the characteristic of being very little or not at all approached. Always, artists are facing the challenge of making poetic acts out of these rediscoveries. The seminar describes visual art works which present the past through ambiguous strategies, showing the empty imprint of facts that are not narrated, but hinted at, which remain largely hidden. Semiotic chains that branch off from the signs offered to the user, resonate with these absences-presences. Theoretical part is followed by a workshop. Students are challenged to recall, remodel factual reality, and to create new narratives.
Cristiano Berti (Torino, 1967) is a visual artist with an unconventional background. After publishing papers on history of technology, from the mid-1990s he worked as outreach worker among migrant sex workers. In his artworks, he creates systems of signs and meanings in which formal appearance becomes more complex, contradictory, or ambiguous. He teaches at the Academy of Arts of Macerata.
www.cristianoberti.it/eng/
OTVARANJE GODIŠNjE IZLOŽBE STUDENATA FLU-a 11.06.2016 u 11h.
Ul. Mila Milunovića

Tamara Seničić
Kalendar dogadjaja na izbornom predmetu T.I. do kraja zimskog semestra 2015-16
Petak 11.12.2015. u 14 i 30h / Javna prezentacija studentskih radova i projekata sa diskusijom.
Petak 04.12.2015. u 14 i 30h /

Sanja Ćopić
Artist talk: Petak 13.11.2015 Dr Aneta Stojnić /LINK

Predavanje sa prezentacijom
Dr Aneta Stojnić je teoretičarka, umetnica i kuratorka koja trenutno radi na postdoktorskim istrazivanjima na Akademiji lepih umetnosti u Beču na programu za konceptualnu umetnost i predaje na Fakultetu za medije i komunikaciju FMK u Beogradu u okviru programa transdisciplinarne humanistike.
b) samostalno izvođenje kompjutera – ukidanje tela izvođača,
c) izvođenje kiborga.
OTVARANJE GODIŠNjE IZLOŽBE STUDENATA FLU-a 13.06.2015 u 17h.
Bulevar Vojvode Putnika 68.
Izložba je otvorena od 13.06.2015 do 26.06.2015

Slavica Obradović
Postavljanje godišnje školske izložbe
od 01.06.2015. do 12.06.2015.

Milena Pešut
Kalendar dogadjaja na izbornom predmetu T.I. do kraja zimskog semestra 2014-15
Artist talk: Petak 05.12.2014 Bob Milošević / LINK

Predavanje sa prezentacijom
Artist talk: Petak 14,11.2014 Marta Popivoda TKH/LINK

Projekcija filma JUGOSLAVIJA. KAKO JE IDEOLOGIJA POKRETALA NAŠE KOLEKTIVNO TELO / razgovor sa autorkom.
Film je deo dvogodišnjeg istraživačkog projekta Performance and the Public (Izvedba i javnost) Ane Vujanović, Bojane Cvejić i Marte Popivode, članica umetničko-teorijskog kolektiva TkH (Teorija koja hoda), sprovedenog u kulturnom centru Les Laboratoires d’Aubervilliers u Parizu.
Film se bavi izvođenjem ideologije u javnom prostoru, putem masovnih performansa. Autorka je analizirala filmske i video zapise iz posleratnog razdoblja Jugoslavije (1945‒2000), fokusirajući se na masovne državne izvedbe (omladinske radne akcije, prvomajske parade, proslave Dana mladosti itd.), kao i na javne proteste (’68, studentske i građanske demonstracije 90-ih godina, 5. oktobra 2000. itd.). Prolazeći kroz medijske slike, film rekonstruiše postepeno iscrpljivanje komunističke ideologije i završava se pred vratima savremene demokratije i neoliberalnog kapitalizma u Srbiji, tražeći da promislimo zašto su građani tako lako napustili zamisli socijalističkog kolektivizma, bratstva i jedinstva, radničkih prava i besplatnog obrazovanja zarad najpre nacionalizma i rata, a zatim obećanja slobode i demokratije, za koje se ispostavilo da znače individualizam i „divlji“ kapitalizam. U dramaturškom smislu, film koristi teorijske koncepte društvene koreografije i društvene drame, prevodeći ih na jezik filma.
Marta Popivoda rođena je 1982. godine u Beogradu. Završila je filmsku režiju na Fakultetu dramskih umjetnosti u Beogradu i poslijediplomske studije eksperimentalnog filma u Berlinu. Jedna je od članica grupe TkH (Teorija koja hoda). Njen posljednji film Jugoslavija, kako je ideologija pokretala naše kolektivno tijelo premijerno je prikazan na 63. Berlinaleu.
Pregled predavanja na izbornom predmetu T.I. po nedeljama za zimski semestar školske 2014-2015.

Gilles Bruni and Marc Babarit, “The Greenhouse and the Shed”
1. Upoznavanje sa poljem i metodologijom rada na predmetu. Širi koncepcijski i istorijski uvod u oblast novih medija od početka dvadesetog veka do danas.
2. Studentske prezentacije savremene umetnosti.
3. Relaciona umetnost.
4. Umetnost podataka, umetnost kao arhiv.
5. Konsultacje, predlozi studentskih radova.
6. Telo kao politika i mediji,performans.
7. Bioumetnost [Parahumans].
8. Ekologija i umetnost.
9. Umetnost kompjuterskih mreža (Net art, taktički mediji, haktivizam,jamming).
10.Konsultacije, zajednički pregled studentskih projekata.
11.Hibridne umetničke forme.
12.Umetnost i politika, politika kao meta narativ savremene umetnosti.
13.Umetnost kao opozicija, artivizam.
14.Javna diskusija o studentskim radovima.
15. Izbor radova i priprema semestralne izložbe.
Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2014.
Artist talk: Četvrtak 17.04.2014 u 14 i 30h. ŠKART/LINK
ISKUSTVO DRUGOG ISKUSTVA
(odgođeni pokušaji i dogođeni okršaji)

Mobiljke 2010.

Škart je kolektiv nastao oko 1990 godine na arhitektonskom fakultetu u Beogradu.
Kolektiv voli da eksperimentiše u radu, a najviše u poeziji i dizajnu.
Bavi se i «arhitekturom ljudskih odnosa».
Kroz stalni sukob unutar kolektiva, koji ih prati od početka, članovi pokušavaju da iz toga izvuku novu vrednost.
Vešti su da grešku učine lepom.
Uporni su u pokušajima da spoje rad i zadovoljstvo.
Kalendar dogadjaja na izbornom predmetu T.I. do kraj zimskog semestra 2013-14
Petak 22. 11. 2013. u 14 i 30h Peter Tomaž Dobrila

Mono- multi – inter-medija
Predavanje sa prezentacijom
Digitalne tehnologije i umetnost kroz produkciju i programe Multimedijalnog centra KiberSRCeLab – KIBLA iz Maribora čiji je osnovac i dugogodisnji programski urednik Peter Tomaž Dobrila.
Petar je jedan od značajnijih protagonista i pionira informatičke kulture u evropskom konteksu i šire, govoriće o svom radu, projektima i inicijativama kao i ustanovama koje je pokretao i na kojima je bio angažovan od početka devedesetih godina a koje su imale bitan uticaj na zbivanja u domenu digitalne kulture i umetnosti.
Predavanje će se održati na engleskom i srpskom jeziku.
Peter Tomaž Dobrila
is an electronic and IT engineer and a musician who focuses on the creative use of the new technologies.
He co-founded the Multimedia Centre KiberSRCeLab – KIBLA (MMC KIBLA) in Maribor and was its head. He’s co-author of Maribor and partner cities candidature for the European Capital of Culture 2012, co-initiator of Ljubljana for the World Book Capital 2010 and co-initator of Maribor for the European Yoith Capital 2013.
In 2009 and 2010 he was employed by the Ministry of Culture of the Republic of Slovenia as General director of the Directorate for Arts.
Since 2008 he’s a President of the Scientific and Research Association for Arts, Cultural Educational Programmes and Technology EPEKA.
Peter Tomaž Dobrila
je inženir elektrotehnike – računalništva in glasbenik, ki se osredotoča na kreativno rabo novih tehnologij.
Soustanovil je Multimedijski Center KiberSRCeLab – KIBLA (MMC KIBLA) v Mariboru in bil njegov vodja. Je soavtor kandidature Maribor in partnerskih mest za Evropsko prestolnico kulture 2012, sopobudnik Ljubljane za Svetovno prestolnico knjige 2010 in sopobudnik Maribor za Evropsko prestolnico mladih 2013.
V 2009 in 2010 je bil zaposlen na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije kot generalni direktor Direktorata za umetnost.
Od 2008 je predsednik Znanstveno raziskovalnega združenja za umetnost, kulturno-izobraževalne programe in tehnologijo EPEKA.
Pregled predavanja na izbornom predmetu T.I. po nedeljama za zimski semestar školske 2013-2014.
1. Upoznavanje sa poljem i metodologijom rada na predmetu. Širi koncepcijski i istorijski uvod u oblast novih medija od početka dvadesetog veka do danas.
2. Fotografija – fotogram – film, eksperimenti ranih avangardi i konsekvence .
3. Dokumentarna fotografija, fotografija kao savremena umetnost.
4. Umetnost podataka,’dokument kao umetnička forma’, biopolitika u umetnosti i biopolitička umetnost.
5. Konsultacje, predlozi studentskih radova.
6. Telo kao politika i mediji, dogadjaj, hepening, umetnost kao incident, rani performans.
7. Body art devedesetih, performans kao dominantna forma savremene kulture, teorijski performans.
8. Sajber performans, biotehnološka umetnost, art and science.
9. Umetnost kompjuterskih mreža (Net art, taktički mediji, haktivizam,jamming).
10.Konsultacije, zajednički pregled studentskih projekata.
11.Hibridne umetničke forme.
12.Umetnost i politika, politika kao meta narativ savremene umetnosti.
13.Socijalna umetnost i kontroverze, umetnost kao opozicija, artivizam.
14.Javna diskusija o studentskim radovima.
15. Izbor radova i priprema semestralne izložbe.

Zapatista Electronic Disturbance Theater /LINK
Postavljanje godišnje školske izložbe
od 03.06.2013. do 13.06.2013
Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2013.
Artist talk: 23.05.2013. u 15th. Nenad Kostić / LINK

UMETNOST TEZGARENJA I OBRATNO
“kako biti indijanac a da te ne istrjebe”
Prezentacija radova i razgovor sa Nenadom Kostićem koji će govoriti o svom iskustvu recikliranja različitih oblika popularne medijske kulture, stripa i filma kao i o komercijalnim primenama ove prakse od tetovaže, storyboardinga, ilustracija do kompjuterskih animacija i marketinga.
Nenad Kostić je diplomirao slikarstvo na FLU u Beogradu, magistrirao u San Franciscu na MFA 2D animation Academy of Art University. Profesionalno se bavi animacijom, marketingom i filmom, radi za najznačajnije agencije koje se bave advertajzingom, video produkcijom i 3D animacijom u našoj regiji.
Ključne reči: storyboarding, character design, concept art, matte painting, art direction…
Artist talk: 25.04.2013. u 15h. Milica Tomić / LINK

Četiri Lica Omarske
Predavanje, prezentacija dokumenata i razgovor sa Milicom Tomić kao inicijatorom projekta i članovima radne grupe Četiri lica Omarske.
Četiri lica Omarske je umetnički projekat u nastajanju koji ispituje strategije produkcije memorijala iz pozicije onih čije je iskustvo i znanje podređeno, odbačeno i isključeno iz javnog sećanja i javne istorije.
Radna grupa Četiri lica Omarske je otvorena platforma u koju se povremeno uključuju bivši logoraši i logorašice, kao i autori koji žive i rade u različitim delovima bivše Jugoslavije i Evrope. Članovi radne grupe dolaze iz različitih oblasti društvenih nauka: umetnost, istorija umetnosti, književnost, arhitektura, političke nauke itd. (Mirjana Dragosavljević, Iman Ganji, Srđan Hercigonja, Sava Jokić, Vladimir Miladinović, Sudbin Musić, Nanad Porobić, Milica Tomić, Dejan Vasić, Jovanka Vojinović)
Projekat “Četiri lica Omarske» inspirisan je tekstom Pavla Levija, teoretičara i istoričara filma, pisca knjige ”Raspad Jugoslavije na filmu” i člana Grupe Spomenik. Tekst uvodi pitanje politike i etike vizuelnog, odnosno problematizuje činjenicu da je film «Sv Georgije ubiva azdahu» snimljen na lokaciji na kojoj se nalazio jedan od najozloglašenijih logora tokom rata u Bosni i Hercegovini, logor Omarska. U filmu «Sv Georgije ubiva azdahu», nakon vešte intervencije scenografa, neobeleženo mesto logora za ne-srpsko stanovništvo postaje pejzaž Cerske bitke, legendarno mesto heorojske borbe srpske vojske u Prvom svetskom ratu. Pavle Levi sugeriše ne-gledanje filma kao politički akt koji će nam omogućiti uvid u to šta se nalazi iza filmske slike koja prekriva i briše istinu ovog mesta. Potaknuta političkom pozicijom teksta “Kapo iz Omarske”, Milica Tomić je u junu 2010. godine osmislila projekat i inicirala formiranje Radne grupe koja problematizuje tri faze i četiri lica rudnika Omarska: Rudnik u vreme socijalizma, kocentracioni logor na početku rata u Bosni i Hercegovini, multinacionalnu kompaniju ArcelorMittal, današnjeg vlasnika rudnika, i Omarsku kao «studio» za snimanje filma novije srpske produkcije. U ovom slucaju logor nije samo mesto torture i unistenja ljudi, vec i sredstvo brutalne pljacke koji društvenu imovinu pretvara u državnu, a koja se potom preprodaje privatnom kapitalu. Postavlja se pitanje koja je uloga umetnosti i kulture u ovom procesu koja u ovom slucaju skriva jedan brutalan akt i postaje samo jedna od privatizacionih ideologija? Na tom mestu počinje naš rad.
Artist talk: 11.04.2013. u 15h. Ana Nedeljković & NIkola Majdak / LINK


Projekcija filma i razgovor sa Anom Nedeljković i Nikolom Majdakom autorima animiranog filma “Rabbitland” koji je nedavno nagradjen “Kristalnim medvedom” na berlinskom filmskom festivalu.
RABBITLAND_INFO
Zečevi Bez Mozga žive u Rebitlendu, savršenom svetu uređenom na osnovu najuspelijih primera ratnih zona, geta i slamova. Intenzivno su roze, u glavi umesto mozga imaju samo rupu i srećni su bez obzira na to šta im se dešava. Oni su najviši stadijum koji je evolucija dostigla. Njihova svakodnevica je potpuno ispunjena. Zečevi ceo dan provode glasajući na slobodnim i demokratskim izborima koji se u Rebitlendu održavaju jednom dnevno, zato što je Rebitlend veoma uređena demokratija. Međutim, ispostavlja se da izbore organizuju Zle Devojčice, isključivo da bi se igrale i smejale.
Režija: Ana Nedeljković, Nikola Majdak,jr.,Animacija: Ana Nedeljković, Nikola Majdak,jr.Scenografija : Ana Nedeljković, Scenario: Ana Nedeljković, Dizajn karaktera: Ana Nedeljković,Direktor fotografije: Nikola Majdak, jr.,Montaža: Srđan Radmilović, Kolor korekcija: Ivan Šijak, Muzika: Dušan Petrović, Dizajn zvuka: Vladimir Janković, Narator: Maša Mileusnić, Glasovi: Natalija Gajić, Vladislava Đorđević, Dizajn špice: Aleksandra Jovanić, Produkcija: BAŠ ČELIK, Koprodukcija: ARHITEL, Film je podržan od: Filmski centar Srbije i Sekretarijat za kulturu grada Beograda,
Produkcija 2012.
BIOGRAFIJE
Ana Nedeljković rođena je 1978. godine u Beogradu. Diplomirala je na Fakultetu likovnih umentosti Univerziteta umetnosti u Beogradu, odsek slikarstvo. Doktorirala je na istom fakultetu 2012. godine. Bavi se crtežom, instalacijom, animiranim filmom i edukacijom u oblasti savremene umetnosti.
Nikola Majdak mlađi rođen je 1972. godine u Sloveniji. Diplomirao je na Fakultetu dramskih umetnosti, odsek kamera. Poslednjih 20 godina aktivan je kao snimatelj, animator, reditelj i predavač.
Artist talk: 28.03.2013. u 15h. Nataša Teofilović / LINK

Nataša Teofilović, umetnička praksa i tehnologija 3D karaktera (virtuelnih humanoida)
Kroz prezentaciju vlastitih realizovanih umetnickih radova, analiziracemo tehnoloski i idejni proces njihovog nastanka. Teme su: 3D karakter animacija (humanoidi i virtuelni ljudi u umetnickim radovima); kategorija hibridne umetnosti; odnos umetnosti, nauke i tehnologije; poetika praznog “void” prostora; ispitivanje granica virtuelnog / realnog prostora; digitalna umetnost i senzualnost;
Natasa Teofilovic je doktorirala i magistrirala Digitalnu umetnost na Univerzitetu umetnosti u Beogradu. Diplimirala je arhitekturu na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, na kome trenutno predaje 3D karakter animaciju. Za svoje radove dobila je medjunarodna priznanje kao sto su: Honorary mention – Prix Ars Electronica Collide@CERN competition 2011, Jury Recommended Work – 15th Japan Media Arts Festival, Tokyo, Japan 2011. Izlagala je na: Ars Electronica Festival (2007, Linz, Austria), Incheon International Digital Art Festival (2009, Korea), Shanghai eArts Festival (2007, China), DAT (2007, Singapore Science Centre), HTMlles 8 Festival, (2007, Montreal, Canada), “Konverzacije”, (2001, Muzej savremene umetnosti, Beograd, Jugoslavija), “Out of Chaos – Media, Food, Industrial Products” (1996, Museum of Contemporary Art, Vienna, Austria).
09. 05. 2012 Studijiska ekskurzija – Maribor evropska prestonica kulture.

Jan Fabre / LINK /vodjenje kroz izložbu.
Kalendar dogadjaja na izbornom predmetu T.I. do kraj zimskog semestra 2012-13.
30.11.12. – Pregled realizovanih studentskih radova sa ranijih godina.
– Predavanje/ socijalna umetnost i umetnički aktivizam, politike umetnosti.
07.12.12. – Gostovanje i radionica umetničke grupe Urtica/http://urtica.org
14.12.12 – Pregled studentskih radova ili predloga za realizaciju (obavezno je prisistvo)
21.12.12 – Pregled studentskih radova sa diskusijom (obavezno je prisistvo)
Gostovanje umetnicko teorijske grupe – instituta za fleksibilne kulture i tehnologije Napon iz Novog sada koje je bilo planirano za ovaj datum se pomera za sledeći semestar. http://napon.org
28.12.12 – Pregled studentskih radova sa diskusijom (obavezno je prisistvo)
01.01.13. –Konacni izbor radova za završnu izložbu, potpis i ocene.
Konsultacije su svake srede od 11h. za sve druge termine se moramo posebno dogovoriti.
Artist talk: 07.12.12 u 14:30h, Violeta Vojvodić Balaž i Eduard Balaž (Urtica, grupa za umetnička i medijska istraživanja) / LINK

Simbolička komunikacija – Uvodno predavanje HoopUp projekat
Uvodno predavanje je fokusirano na simboličku komunikaciju i društveni aspekt umetničke poruke. Kroz vizuelnu studiju umetničke metodologije grupe Urtica biće ilustrativno objašnjeni modeli transponovanja iskustva slikarstva/crteza/instalacije u medijsko okruzenje, kao i preplitanje umetnosti sa drugim naučnim disciplinama i društvenim sferama. Nakon uvodnog predavanja Urtica će održati HoopUp radionicu u toku druge polovine decembra u studiju transmedijskih istraživanja FLU.
Engleski naziv HoopUp je fonetski ekspresivan neologizam koji čine imenica „hoop” (krug/obruč/prsten) i glagol „up” (raditi nešto). Slobodan prevod glasi „Uradi nešto u krugu” odnosno „Uradi nešto u svetu” što u likovno-didaktičkom smislu podrazumeva kreiranje simbola u krugu (radionički rad u grupi), odnosno formiranje individualnih simbola koji se dalje povezuju u semantičke prstenove/konstalacije (web alatka http://hoopup.net ). Osmišljen kao višegodišnji projekat HoopUp povezuje autore iz različitih zemalja, te su radionice do sad realizovane u Sent Etijenu, Novom Sadu, Luneburgu, Insbruku, Ulmu, Beogradu i Montrealu. Radionica počinje pitanjem: „Kada bi mogao nešto da promeniš u svom okruženju, šta bi to bilo? Sve, nešto, ništa?” Uključi se, pošalji svoju poruku svetu!
Urtica je osnovana 1999. godine kao umetnička grupa specijalizovana za razvoj transdisciplinarnih projekata koji preklapaju umetnost, edukaciju i tehnologiju. Umetnički radovi Urtice produkovani su u formi internet aplikacija, prostornih instalacija, umetničko-mas-medijskih kampanja i edukativnih programa. Umetnički rad Urtice je nagrađen UNESCO Digital Arts Award na Institute of Advanced Media Arts and Sciences u Japanu 2003 godine, i prikazan na brojnim internacionalnim izložbama i festivalima. Detaljna dokumentacija o projektima grupe Urtica dostupna je na http://urtica.org
Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2012.
19.04.12 u 15h Anti-jargon / LINK

Predstavljanje rada samoorganizovane grupe Anti-jargon.
Grupa Antijargon se kroz samoobrazovanje bavi proučavanjem pojmova/termina iz sveta savremene umetničke, teorijske, kulturne i obrazovne prakse iz perspektive aktera nezavisne kulturno umetničke scene u Skoplju i Beogradu. Cilj rada u grupi nije proizvodnja novog pojmovnika, rečnika ili leksikona, već stvaranje relacione mreže pojmova koji se najčešće koriste a koje razumemo ili različito jedni od drugih, ili nismo svesni njihovih različitih čitanja u zavisnosti od teorijske (ili ideološke) pozicije. Preispitivanjem porekla, epistemologije i politike termina dolazimo pre svega do ne-podrazumevajuće i ne-kolokvijalne – anti-žargonske pojmovne platforme. Žargon podrazumeva brzu, specijalizovanu komunikaciju, u kojoj se znanje implicira, a vrlo često je potpuno prazan – iza korišćenog vokabulara ne stoji podrazumevano znanje, već vrlo često, demonstracija pripadnosti trenutku, ‘branši’, ideologiji… Ovakvo stanovište ne podrazumeva neku vrstu idealističke potrage za ‘autentičnim’, ‘izvornim’ značenjem reči, već naprotiv traga za kontekstualnim, istorijsko-materijalističkim utemeljenjem termina i političnošću njihove upotrebe. Takođe, naša namera nije puko otkrivanje i demonstriranje mehanizma žargona ili tvrdnja da smo izuzeti iz njega. Rad na de-žargonizaciji postavljamo i kao afirmacija novih termina, koji već u startu mogu biti podvrgnuti ‘preventivnoj’ de-žargonizaciji.
Razgovor će se baviti temama kao što su kolektivni rad, samoorganizacija, kolektivno samoobrazovanje, stvaranje i traženje prostora za rad, kao i konkretnim primerima rada grupe.
Učesnici su: Milena Bogavac, Anđela Ćirović, Siniša Ilić, Katarina Popović, Ljiljana Tasić.
Artist talk: 12.04.12. u 15h Mladen Đorđević.

Projekcija filma “ŽIVOT I SMRT PORNO BANDE” i razgovor sa autorom.
Mladen Đorđević je rođen 1978. u Beogradu. Diplomirao je filmsku i tv režiju na Fakultetu dramskih umetnosti sa dugometražnim dokumentarnim filmom MADE IN SERBIA, koji je premijerno prikazan na FEST-u 2005. godine, a zatim ušao u bioskopsku i DVD distribuciju. Autor je više kratkih igranih filmova (ŽIVI MRTVACI, GLAD, PENA ZA BRIJANJE) i dokumentaraca ( ALI HAMADOVA PRIČA, PRAVO KROZ VETAR, RATNICI) koji su sa uspehom prikazivani kod nas i u svetu. Njegov poslednji film je dugometražni igrani film -ŽIVOT I SMRT PORNO BANDE. Nedavno održana i tribina “Novi srpski film – pojam, dometi, kontroverze”, koja je bila delom posvećena i Đorđevićevom filmu “Život i smrt porno bande”, koji je od premijere na FEST-u 2009. godine, kada je dobio nagradu “Nebojša Đukelić”, učestvovao na tridesetak međunarodnih festivala i osvojio niz priznanja isto kao što je prikazivan i u znacajnima ustanovama sveta savremene umetnosti kao sto je muzej moderne umetnosti u San Francisku.
Đorđevićev film iz pornografske vizure opisuje savremenu Srbiju i naslađivanje Zapada bizarnostima s Balkana iza cije produkcija i stoji, brutalno prikazujući večnu borbu erosa i tanatosa, u kojoj destrukcija odnosi pobedu.
Kroz priču o mladom reditelju bez novca za snimanje filmova, koji pokreće putujući porno kabare po selima u Srbiji, a onda počinje da snima snaf filmove kojima se naslađuje zapadno tržište, Đorđević se osvrće i na posledice ratova na prostoru bivše Jugoslavije, ratne zločine, NATO bombardovanje, položaj umetnika, probleme bolesti zavisnosti, sidu, odnos urbanog i ruralnog, kao i na druge fenomene današnjice.
Artist talk: 29.03.12 u 15h Sato Masaharu, Satoru Aojama,Taira Hisaja, Keisuke Širota

Upotreba fotografije u savremenim umetničkim praksama u Japanu
Unutar zasebnog japanskog konteksta, pitanja fotografija se diskutuju kroz četiri različita medija: fotorealizam u slikarskim platnima Hisaja Taire, kombinovanu tehniku akrilika na platnu i fotografije u radu Keisuke Širote, animiciju i video instalacije produkovane od strane Masaharu Satoa i foto tapiserija Satoru Aojame.
Prezentacija radova i razgovor sa umetnicima i kustoskinjom izložbe – Foto referenca
Umetnici: Sato Masaharu, Satoru Aojama,Taira Hisaja, Keisuke Širota
Kustoskinja izložbe: Jelena Stojković
Kalendar gostujućih predavanja, prezentacija i radionica na glavnom predmetu T.I. tokom letnjeg semestra 2011.
27. 04. 2011 u 14h Tamara Djordjević

Stelarc The Third Hand 1976-80
Predavanje sa diskusijom.
Biopolitika – bio- art/aktivizam/diskurzivnost
Opšti pojmovi biopolitičke teorije: moć, bio-moć, bio-vlast, biotehnologije, tehnologije sopstva, diskurs, kontrola, regulacija, disciplina, nematerijalna proizvodnja, (rad)na snaga, telo, homo sacer, vanredno stanje, suverenost, svedočenje/arheologija, bios, zoe, goli život, genom, imunitarnost (immunitas), komunitarnost (communitas); Reprodukcija kapitalističkih društvenih odnosa.
Paradigme biopolitičkog prostora: Panoptikum, zatvor, škola, bolnica, kasarna, logor, gulag, tržište, tržište rada, medicinska industrija, eutanazija, eugenika, gen.
Biopolitičke umetničke prakse: politika telesnosti, bio-aktivističkе/artivističkе praksе.
Projekti kolektiva, umetnika/ca: Adolf Wissel (nacional-socijalistička doktrina); Diana Arbus, Christer Strömholm, Rudolf Schwarzkogler (proto-biodiskurzivnost); Steve Kurtz, Critical Art Ensebmble (CAE), Beatriz da Costa, The Yes Men, Claire Pentecost, SubRosa, Voina, Yomango, Alison Lapper, Hannah Wilke, Katarzyna Kozyra, Gregor Schneider, SimbioticA, Eduardo Kac, Stelark; Kritika projekata: Lucy McRae, Mandy Smith, Bart Hess (telo, estetizacija, moda, tržište..).
Artist talk: 20. 04. 2011 u 15h. Slobodan Šijan

“Ko to tamo peva”
Slikar i reditelj Slobodan Šijan – O vezama, sličnostima i razlikama između slikarstva i pokretnih slika.
Rođen 1946. godine u Beogradu, završio slikarstvo na F.L.U. i filmsku režiju na F.D.U. Početkom 70-ih pripao neistraženoj oblasti domaće psihodelične umetnosti, da bi kasnije, u drugoj polovini sedamdesetih, delovanjem u mediju fotografije, videa, grafike, kolaža, fanzina i plakata, nastupao u okviru nove umetničke prakse. Od foto i video radova se izdvaja serija istraživanja “Samoubistvo medija” , projekti koji istražuju reproduktivne mogućnosti tehničkih medija putem sukcesivnog reprodukovanja svake novo nastale reprodukcije do potpunig iscrpljivanja njihove tehničke moći. Kao reditelj, bavio se eksperimentalnim filmom, radio je televizijske emisije i filmove, da bi se početkom 80-ih uključio i u profesionalnu kinematografiju. Šijan je režirao nekoliko najpopularnijih srpskih filmova. U široko sprovedenoj anketi Akademije za filmsku umetnost i nauku, povodom stogodišnjice filma u Jugoslaviji 1996. godine, njegov film “Ko to tamo peva” (1980) proglašen je za najbolji jugoslovenski film snimljen u proteklih 50 godina. Šijan je napisao i priredio više knjiga i brošura o srpskim i svetskim filmskim rediteljima, a objavljivao je filmske kritike, eseje i intervjue u domaćim i stranim novinama, časopisima i knjigama. Od 1976. do 1978. samostalno je izdavao mesečni fanzin “Filmski letak”. Bio je 1990-91. i direktor Jugoslovenske kinoteke, a podneo je otkaz zbog političkih pritisaka. Predavao je filmsku režiju na univerzitetima u SAD (USC, UCLA, LMU/LA) i u Beogradu (Akademija umetnosti i FDU). Objavio je 1998. godine knjigu poetske proze “Vrtoglavica, kinematografske pesme”, o poznatom Hičkokovom filmu, a 2005. se vratio fotografiji izložbom u M.S.U. u Beogradu “Vrtoglavica, foto-sekvence”.
Artist talk: 15.03.2011 u 15h. Želimir Žilnik / LINK

“Vruće plate”
Želimir Žilnik i Stevan Vuković će u najopštijim segmentima predstaviti Žilnikov rad, od ranih sedamdesetih pa sve do danas. Takođe će po izboru autora biti prikazan i jedan od filmova.
Želimir Žilnik (1942) je autor brojnih igranih i dokumentarnih filmova, začetnik žanra doku-drama. Od početka rada na filmu, bavi se savremenim temama, koje uključuju društvenu, političku i ekonomsku kritiku. Demonstracije 1968. godine, tema su i Žilnikovog prvog igranog filma Rani radovi (1969) nagrađenog Zlatnim medvedom na Berlinskom filmskom festivalu. Nakon problema sa cenzurom u Jugoslaviji, Žilnik nastavlja rad u Nemačkoj.
Osamdesetih godina režira seriju televizijskih doku-drama koje u fokusu imaju nagoveštaj nadolazećih nacionalističkih tenzija te raspad Jugoslavije. Tokom devedesetih, u nezavisnim filmskim i medijskim produkcijama realizuje niz igranih i dokumentarnih filmova (Tito po drugi put među Srbima, Marble Ass, Do jaja i dr.).
Problemi izbeglištva i migracija u novonastalim okolnostima nove Evrope, okvir su tekućeg tematskog ciklusa započetog filmovima Tvrđava Evropa (2000), Kenedi se vraća kući (2003) i dr. Filmovi koje pravi se pored filmskih festivala sve češće prikazuju po izložbama savremene vizuelne umetnosti. Žilnik je kao i neki drugi filmski autori, poput Haruna Farockija, postao deo savremene vizuelne umetnosti.
Artist talk: 08. 03.2011 u 15h. Raša Todosijević

Was Ist Kunst Marinela Kozelj 1978
Raša Todoosijević u najopštijim segmentima govori o svom radu od ranih sedamdesetih pa sve do danas.
Dragoljub Raša Todosijević je bez sumnje jedna od najznačajnijih figura na srpskoj i eks-jugoslovenskoj umetničkoj sceni u proteklih tridesetak godina i nesumnjivo jedan od najrenomiranijih domaćih umetnika u inostranstvu. Prezentaciju će činiti izbor iz Todosijevićevog rada, koji obuhvata akcije, performanse, hepeninge, video, objekte, instalacije, slike, crteže, akvarele, skulpture, plakate, oglase, tekstove i priče. Prezentacija će takođe biti prilika da se na ne formalan način predstavi i projekat Todoosijevićevog nastupa na ovogodišnjem venecijanskom bijenalu.
Artist talk: 17.12.2010 u 14 i 30h. Marko Brecelj / LINK

Proti Natu z mehkim terorizmom 2008.
Sirup predavanje Marka Brecelja sa komentiranim video projekcijama: »Korijeni, pregled i stanje Mekog terora decembra 2010 «
Petdesetdevetogodišnji nezaposleni sa završenom gimnazijom, falirani student geologije i fizike, šansonjer (nagrada Sedam sekretara SKOJ-a za album »Coctail«), rok zvezda sedamdesetih (Buldožer 1975-1979), muzičko pesnički alter marginalac osamdesetih (»Duo Zlatni zubi«, »Marjanov Čudni zajec«, »Javna dvaja«), novinar i omladinski radnik (WC direktor u koparskom Omladinskom , kulturnom , socialnom i multimedijskom centru), predsednik Društva prijatelja umerenog napredka (od 1990 do danas), član opštinskog parlamenta, odgovorna osoba stranke »Akacije«, pregovarač strane nevladinih udruga u dogovaranju sa vladom Slovenije, urednik www.dodogovor.org i predsednik marionetne uprave Fondacije Pohorski bataljon oduvjek želim predavati.
U petak, 17. decembra želim govoriti o svojim uvjetno mekoterorističnim performansima koje su morali podnjeti moja Stara tetka Lenčica i moja nesretna majka Branka, o u srednjoj školi kažnjavanoj akciji izrade avijona, o maturitetnom performansu bacanja knjiga u reku Dravu, o televizijskom napadu na šansonjera Arsena Dedića i pop kompozitora Đorđeta Novkovića i (svakako) o periodu takozvanog zrelog ( samosvesnog) Mekog terora od 11. septembra 2001 dalje. Objasniti ću svoje poglede na odnos između performera te njegovog rada i medija odnosno na odnos između kritičara društvenog stanja i stubova neoborivog Sistema. Posle izlaganja pozvati cu izdržljive na degustaciju refoška i malvazije.
Marko Brecelj, MKSMC, 11. decembar 2010